کارشناس شبکه

معرفی کارشناس شبکه

کارشناس شبکه

معرفی کارشناس شبکه

کار کارشناس شبکه چیست؟

کار کارشناس شبکه چیست؟

کارشناس شبکه، شبکه های کامپیوتری گسترده (WAN) و محلی (LAN) را ایجاد و پشتیبانی می کند. محدوده کار کارشناس شبکه می تواند یک طبقه از یک ساختمان و یا چندین کشور بوده و برای این کار از تکنولوژی های مختلف از جمله فیبرهای نوری و یا تکنولوژی های مایکروویوی می توان استفاده کرد.

به طور کلی کار کارشناس شبکه با چهار سیستم شبکه اصلی در ارتباط است:

شبکه های محلی (LAN) : که کامپیوترها را در یک فضای محدود مانند یک اداره و یا یک ساختمان به هم متصل می کند.

شبکه های شهری (MAN) : شبکه های محلی درون یک شهر را به هم متصل می کند.

شبکه های گسترده (WAN) : سیستم های درون مرزهای ملی را به هم متصل می کند.

شبکه های جهانی(GAN) : شبکه ها با مرزهای جغرافیایی نامحدود را به هم متصل می کند و برای این کار از تکنولوژی های بی سیم و ماهواره ای استفاده می کند.

همگام با افزایش حجم داده هایی که بین کامپیوترها منتقل می شوند، نیاز به ملزومات امنیتی نیز افزایش می یابد، لذا کارشناس شبکه باید به سیستم ها و روش های امنیتی نیر بسیار مسلط باشد.

وظیفه اصلی یک کارشناس شبکه این است که مطمئن باشد شبکه کامپیوتری، ظرفیت پاسخگویی به نیازهای مشتریان را داشته و دارای امنیت لازم است. کارشناس شبکه باید مهارت های سازماندهی و فناوری اطلاعات خوب و مناسبی داشته باشد. همچنین باید قدرت برقراری ارتباط مناسب داشته باشد تا بتواند مشکلات فنی را واضح و مشخص برای افراد شرح دهد.


کلمات کلیدی مرتبط: آگهی استخدام روانپزشک , سایت تعمیرکار ماهر در شاهرود در منطقه عالی , متخصص امنیت اطلاعات , نقاش در بندرانزلی با پورسانت بالا , استخدام پزشک تهران , مدیر عامل خیابان آزادی , استخدام نقشه بردار , استخدام نقاش در استان مازندران , استخدام دندانپزشک , تور لیدر در یزد یک شیفت کار ,
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.